ClientTime

Support

Her kan du finde hjælp og svar på ofte stillede spørgsmål vedrørende ClientTime.

Daglig brug

  • Hvordan dannes en nulfaktura?

    Der er mulighed for to scenarier ...:

    • Skal kunden have en nulfaktura med et fakturanummer?
    • Skal der IKKE dannes en faktura og dermed blot nulstille registrerede tider på kunden?

    Når man er ved at danne fakturaen, kan man …..:

    1. Gå til Tidsregistreringer
    2. Markere en eller flere registrerede linjer
    3. Klikke på knappen ”Sæt valgte fakturerbar/UB” 

    Nulfaktura billede 1

    Når man derefter godkender fakturaen (selvom der i bund og grund ikke er noget at fakturere), får man følgende spørgsmål …:

    Nulfaktura billede 2

    • Yes – man får afsluttet faktureringerne og det medfører IKKE nogen faktura.
    • No – man får afsluttet faktureringen og det medfører en reel nulfaktura, som man kan sende til kunden (som var det en rigtig faktura). 

    Se eksempel på nulfaktura nedenfor.

    Nulfaktura billede 3

     

     

     

  • Hvordan periodegodkender man?

    I eksemplet nedenfor er der tre medarbejdere. To har lukket 25.02.2018, men en har lukket 23.02.2018.
    (nemmest, hvis perioderne er lukket på samme dato – intern rutine f.eks. hver søndag)

    Godkendelse 1

    1. Vælg Periodegodkendelse.
    2. Husk, at få valgt de brugere, der skal godkendes.
    3. Gruppér eventuelt pr. "Lukket t.o.m."
    4. Normtimer i perioden.
    5. Realiserede timer i perioden.
    6. Fakturerbare timer i perioden. (DKK)
    7. Faktureringsprocent.
       
    8. Når medarbejdernes periodelukninger er tjekket efter, kan linjerne godkendes en for en.
      Godkendelse sker med knappen øverst til venstre i værktøjsbjælken.
      Tjek f.eks. Realiserede timer i forhold til Normtimer.

      OBS! Det KAN lade sig gøre at markere flere linjer og godkende flere linjer ad gangen.

    Husk eventuelt at gemme listen med et passende navn (eksempel ”Godkendelse”).

     

     

  • Hvordan afstemmes udlæg?

    Efterfølgende afstemning af udlæg

    Afstem for en periode.

    1. Vælg Tidsregistrering
    2. Vælg Brugere
    3. Vælg Periode
    4. Filtrér eventuelt på bruger eller opgave eller hvad, der giver mening.
    5. Find kolonnen Udlæg.

    Gem eventuelt denne liste med navnet ”Udlæg”. Dermed kan billedet hentes igen, når næste periode skal afstemmes.

    Afstemning af udlæg

     

  • Hvordan registreres udlæg?

    Brug CTRL-T genvejen

    Indtast udlæg.
    Kan ske i CTRL-T billedet.

    Se nederst.

    Udlæg

    I princippet er det “bare” en ekstra oplysning på en sag, der så faktureres videre.
    Den vil fremgå af fakturaforslaget, når der faktureres.

  • Hvordan findes specifik kunde på en nem måde?

    Brug CTRL-G

    Hvis man står i ClientTime og lige hurtigt skal have fat i en kunde.

    1. Brug genvejen CTRL-G.

    CTRL G
     

     

     

    2. Angiv kundenavn (eller noget af det) eller brug pilen ude til højre.

    Angiv kunde
     

     

     

    3. Klik OK.
     

    4. Der åbnes en fane med kunde informationer.

    Kundeinfo